Planowane inwestycje w infrastrukturę rowerową na trasie Cieszyn – Pogwizdów
Na wytyczeniu drogi rowerowej między Cieszynem a Pogwizdowem oczekuje wielu cyklistów. Wybrano już wariant tej ścieżki, jednak rowerzyści są zaniepokojeni, że trasa będzie przebiegać w pobliżu ruchliwych dróg i wymagać kilkukrotnego przecinania jezdni, a także pokonywania trzech przejazdów kolejowych.
Planowana infrastruktura rowerowa stworzona między Cieszynem a Pogwizdowem ma być również głównym wyjściem z miasta w kierunku północno-wschodnim, to jest do Zebrzydowic, Jastrzębia-Zdroju, Wodzisławia Śląskiego i dalej. Droga ta jest uważana za jedną z kluczowych w planach komunikacyjnych i jest zaznaczona jako numer 607 na mapie wojewódzkich tras rowerowych. Jednak obecnie jej egzystencja sprowadza się tylko do niewielkiego fragmentu – podkreślają cykliści.
Cykliści zwracają uwagę na fakt, że obecnie istnieje tylko krótki fragment trasy od mostu Przyjaźni nad Olzą do ulicy Łącznej, następnie półkilometrowy odcinek na ulicy Frysztackiej od OSP w Boguszowicach do przejazdu kolejowego i ostatni, najdłuższy fragment, od przejazdu kolejowego blisko zakładów PPG aż do granic Pogwizdowa. Dwa ostatnie segmenty nie spełniają podstawowych norm dla dróg rowerowych, stąd rowerzyści są zniechęcani do korzystania z nich.