Dlaczego pociągi do Skoczowa to przyszłość regionu? Konduktor Przemek odkrywa prawdę

Rewitalizacja linii kolejowej nr 190, prowadzącej z Bielska-Białej do Skoczowa, budzi wiele emocji i pytań. W dobie narastających problemów komunikacyjnych, temat ten zyskuje na znaczeniu. Ekspert i pasjonat kolei, Przemysław Brych, znany jako Konduktor Przemek, postanowił sprawdzić, jak wygląda obecna sytuacja dla podróżujących autobusami na tej trasie. Jego obserwacje wskazują, że czas podróży może ulec znacznemu skróceniu po zakończeniu prac modernizacyjnych.
Test podróży autobusem
Kilka dni temu Konduktor Przemek zdecydował się na podróż autobusem z Bielska-Białej do Skoczowa, wybierając jeden z popularnych kursów. Trasa, którą przebył, prowadziła tak zwaną starą drogą. Jego autobus odjechał z dworca o 16:25, planując dotarcie do celu o 17:04.
Wbrew oczekiwaniom niektórych, miejsc w autobusie brakowało. Każdy przystanek był miejscem wymiany pasażerów, a pojazd był pełen, co dowodzi dużego zainteresowania tą linią.
Problemy z czasem przejazdu
Niestety, rzeczywistość okazała się bardziej wymagająca. Zamiast planowanych 39 minut, podróż trwała aż 63 minuty. Największe opóźnienia miały miejsce przy wyjeździe z Bielska-Białej, gdzie korki stały się prawdziwym wyzwaniem. Wyjazd z miasta był opóźniony o 25 minut, co przełożyło się na dalsze opóźnienia w Wapienicy, Jaworzu i innych miejscowościach na trasie.
Perspektywy po rewitalizacji
Przemysław Brych zwraca uwagę na prognozowane korzyści płynące z rewitalizacji linii kolejowej. Obecnie podróż pociągiem na trasie Skoczów – Cieszyn zajmuje 20 minut. Po zakończeniu prac modernizacyjnych czas przejazdu z Bielska-Białej do Skoczowa skróci się do około 30 minut. Dzięki temu cała podróż do Cieszyna będzie szybsza o 35-40 minut w porównaniu do roku 2007.
Prace modernizacyjne
Projekt rewitalizacji linii nr 190 przewiduje budowę niemal od podstaw odcinka o długości 22 km. Pociągi będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h na prostych odcinkach i do 70 km/h na łukach. Planowane jest również tworzenie nowych i przebudowa istniejących stacji oraz przystanków, takich jak Bielsko-Biała Zachód, Listopadowa, czy Jaworze Jasienica.
Cała inwestycja ma być zakończona do roku 2030. Jej koszt oszacowano na około 350 mln zł. Rewitalizacja tej linii kolejowej stanowi kluczowy krok ku przyszłości regionu, z korzyściami dla mieszkańców i podróżujących.